Hit&Dit

Det är bestyr hit och det är bestyr dit! Jag gillar bestyr, det är vad jag gör. Jag känner mig ganska duktig på det där med bestyr nu. Visst kan jag hålla med om att jag låter lite bestämd ibland och att det är något jag behöver jobba på. Men jag tycker endå att man ska lyssna på den som faktiskt bestämmer just vid det här tillfärllet. Om det är mamma som bestämmer hemma så lyssnar man på om man får sova borta eller inte, om det är en vikarie på en lektion så lyssnar man på vikarien och om det är jag som ska bestämma så lyssnar man på vad jag säger och man accepterar det jag säger trots att jag kanske är mycket yngre.

Det är så det funkar, överallt. Samtidigt så är det ingen som bestämmer helt själv, man kan alltid diskutera och komma med egna förslag och lösningar. Att acceptera varandra är nog det viktigaste i hela livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0